آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۹:۴۸ ب.ظ

تَنَت به نازِ طبیبان نیازمند مباد سرگردانی مردم جنوب کرمان و بلوچستان در مطبها و بیمارستانهای مراکز استان

ب گزارش پایگاه خبری توار .تصویر فوق را یکی از شهروندان برایمان ارسال کرده و از وضعیت نامناسب همراهان بیماران و بیتوته کردن در پیاده رو خیابان مقابل بیمارستانی در جیرفت گلایه کرده است.

این عکس البته چندان برای ما جنوب کرمانیها و بلوچستانیها غریب نیست . ما چون بیمارستانهایمان مجهز نیست برای درمان دردهایمان مجبوریم آواره بندرعباس و کرمان و یزد و شیراز و تهران شویم و آنجا هم بعد از اینکه آن پزشک مطب دار و بیمارستان، خوب چاپیدنمان و جیبهایمان را خالی کردند، باید در پارکی،خیابانی یا حیاط بیمارستانی، چه در سرمای استخوان سوز زمستان کرمان و یزد و چه در تابستان سوزناک بندرعباس و جیرفت ، شب را بگذرانیم.
جایمان بیرون است و چیزی بنام کرامت انسانی آنجا معنایی ندارد.
برخی بیمارستانها البته اتاقهایی تحت عنوان همراه بیمار دارند .

اما کاش بیمارستانهای شهرهایمان امکانات و پزشکان متخصصی داشت که ما مجبور نشویم با این هزینه های سرسام آور سر از مراکز استانی در بیاوریم که همه هموطنانمان بواسطه مشکلات عدیده بخصوص در حوزه اقتصادی در حال چاپیدن یکدیگرند و دیگر چیزی بنام انسانیت و رحم و مروت تقریبا وجود ندارد .
فقط باید بپیسی !
اگر پول هم نداری ، بمیر!
حال که ما مجبوریم و مجبوریم و مجبور ، حداقل جایی را برای اینکه یکی دوشب را در آن غربت سرا بگذرانیم تعبیه میکردند که مردم گرفتارتر این نشوند .
البته مسافرخانه و هتل و … وجود دارد اما هزینه های درمانی دیگر اجازه نمیدهد که شب سرمان را روی بالش سهار مسافرخانه بهار(سهار) بگذاریم.

تَنَت به نازِ طبیبان نیازمند مباد
وجود نازکت آزردهٔ گزند مباد
سلامتِ همه آفاق در سلامتِ توست
به هیچ عارضه شخصِ تو دردمند مباد
جمالِ صورت و معنی ز امنِ صحتِ توست
شفا ز گفتهٔ شِکَّرفِشانِ حافظ جوی
که حاجتت به عِلاجِ گلاب و قند مباد

نکته: این مطلب تحت هیچ عنوان قصد نادیده گرفتن خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه جنوب کرمان بخصوص در زمان مدیریت دکتر خیرخواه که تحولی در خدمات بهداشتی ایجاد کرده ندارد . اما در هر حال در حوزه درمان همچنان مردم در تنگناهایی قرار دارند

جبار زارعي

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید