آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۹:۴۸ ب.ظ

حدود پانصد معلم بدون حقوق و مزايا در استان كرمان بلاتکلیف مانده اند

 

با توجه به كمبود شديد معلم در سطح كشور تعداد ۵۰۰ نفر معلم در استان کرمان و نزدیک ١٨ هزار معلم كه سالهاي گذشته به صورت شركتي با آموزش و پرورش همکاری می کردند، مجدد به کلاسهای درس فراخوانده شدند که بعد از گذشت دو ماه از سال تحصیلی و رفع مشکلات آموزش و پرورش با استفاده از این نیروهایی که اکثرا هم مدرک دانشگاهی معتبر دارند و هم بعد از بیش از ده سال سابقه کاری حالا تجربه معلمی خوبی نیز دارند ، بلاتکلیف مانده اند و هیچکس جوابگوی ایشان نیست.
این معلمان بعد از ده سال همکاری ، از مسئولین درخواست استخدام دارند اما دولت اعلام کرده باید در آزمونهای استخدامی شرکت کنند، این درحالیست که بسیاری از معلمان نهضتی یا سرباز معلمین سالهای قبل بدون آزمون استخدام شده اند .
در هر حال این زیبنده دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی و دولت عدالت محور نیست و این معلمان که در سخت ترین شرایط و در دور دست ترین روستاها مشغول به کار بوده اند و مشکلات آموزش و پرورش را رفع کرده اند حالا با بی مهری روبرو شوند و با شدیدترین مشکلات اقتصادی در این شرایط سخت ، دست و پنجه نرم کنند.

ادارات کل آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش باید این نکته را مدنظر قرار دهند که اگر این ۱۸ هزار نفر معلم تصمیم به ترک کلاسها بگیرند این بحران اجتماعی را چگونه رفع و رجوع می کنند؟

مضاف بر این ، کدام قانون، عرف و وجدانی در کشور اجازه داده که نیرویی جذب آموزش و پرورش شود و مشغول آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم شود و به مردم خدمت کند ، اما هیچ حقوق و مزایا یا قراردادی نداشته باشد ؟
یعنی هیچ نهاد نظارتی متوجه این اوضاع نشده که چه ظلمی در حق این نیروها در طی این چندسال رقم خورده و همچنان ادامه دارد! ؟

مجلس، دولت و سازمان امور استخدامی باید نسبت به تعیین تکلیف این معلمان اقدام نمایند .

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید