آخرین بروزرسانی سایت : ۲۱ / اردیبهشت / ۰۳ | ۱:۴۸ ق.ظ

استفاده شکرالهی از ظرفیت همه نیروی های انسانی

????استفاده شکرالهی از ظرفیت همه نیروی های انسانی
????در برخی انتصابات بخصوص معاونین فرماندار و بخشداران، ضعیف عمل شد

????انتخابات مجلس شورای اسلامی تمام شد و منصور شکرالهی بعنوان نماینده مردم شش شهرستان جنوبی انتخاب گردید.
در انتخابات گذشته مجلس ، رقابت میان دو جناح موسوم به اصلاحطلب و اصولگرا بود اما در این انتخابات رقابتی اینچنینی وجود نداشت و افراد مختلف از جناحهای سیاسی در کنار هر یک از نامزدهای اصولگرا یا اصلاح طلب قرار گرفتند تا نهایتا شکرالهی برنده این انتخابات شود .
????حالا انتخابات تمام شده و مردم منتظرند سیاسیون ،مدیران و فرهیختگان شش شهرستان فارغ از دیدگاهی که داشته اند برای توسعه منطقه پیشگام شوند و با همراهی نماینده فعلی که منتخب اکثریت جناحهای سیاسی اصلاح طلب و اصولگراست برای کمک و جبران عقب ماندگیها گام بردارند.
????هرچند قانونا نماینده مجلس وظیفه عزل و نصب را ندارد اما به هر حال این موضوع اکنون در کشور ما جاافتاده که نمایندگان مجلس نیز در عزل و نصب مدیران حوزه انتخابیه خود برای هماهنگی بیشتر با برنامه ها ، دخالت میکنند و موضوع تازه ای نیست.
????اگرچه دولتی که مستقر است بعنوان دولت اصولگراست اما بسیاری از نیروهای توانمند ما ذیل جریان اصولگرایی تعریف نمی شوند و البته اصولگرایان نیز نیروهای توانمند به حد کافی برای گذار از وضعیت فعلی را ندارند .
بنابراین شکرالهی همانطور که در شعارهای انتخاباتی اعلام کرده بود باید از ظرفیت نخبگانی همه نیروها در همه شهرستانها و جناحهای سیاسی استفاده کند.

????تیم مشاوره و حلقه های نزدیک به شکرالهی و شخص ایشان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که مهمتر از چینش مدیران در شهرستانها، چینش نیروها در ادارات کل و استانداری نیز از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است و هرچه بتوانیم نیروهایی را در سطح ادارات کل و در سطوح بالا جای بیندازیم توسعه و پیشرفت نیز سریعتر خاصل خواهد شد.
????بررسی های نگارنده نشان میدهد برخی جابجاییها و تغییرات در سطح فرمانداریها و معاونتهای ایشان لازم است .
????متاسفانه شکرالهی و تیم مشاورین وی در چینش برخی معاونین فرمانداریها، بخشداران و ادارات دولتی از نیروهای توانمندی استفاده نکرده و این موضوع در آینده به توسعه شهرستانها خدشه وارد می کند و باعث درجا زدن این شهرستانها خواهد شد .
????البته در بحث نیروسازی، کادرسازی و استفاده از نیروهای جوان می توان این نقد به ایشان را تا حدودی نادیده گرفت اما در هر حال باید در کادرسازی هم از نیروهایی استفاده کرد که جنم مدیریتی داشته باشند چون در بحث انتصاب برخی معاونین و بخشداران در برخی از شش شهرستان جنوبی واقعا از افرادی استفاده شده که تقریبا ضعیفترین گزینه های موجود در آن منصب بوده اند.
این انتصابات ضعیف اگر زودتر برایشان تدبیری صورت نگیرد به پاشنه آشیل توسعه منطقه تبدیل می شوند .
مدیرانی که نه تجربه، نه تخصص و علم و نه از شجاعت و شهامت کافی برخوردارند هرگز به پیشرفت منطقه کمک نخواهند کرد .

????️جبار زارعی/ ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

https://whatsapp.com/channel/0029VaQBne3BvvsidoS1Ps0d/182

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید