آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۹:۴۸ ب.ظ

قلع و قمع نیروهای توانمند پنج شهرستان جنوبی در استانداری کرمان؛ وزارت کشور ورود کند

از عصر شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ زمزمه کنارگذاشتن دکتر منصور خانه گیر از جوانان توانمند جنوب کرمان و مدیر کل دفتر روستایی استانداری کرمان از سوی فداکار استاندار کرمان و‌جابجایی با یکی از هم ولایتیهای استاندار در فضای مجازی پیچیده و نگرانیهایی را در میان فعالین سیاسی و اجتماعی پنج شهرستان جنوبی ایجاد کرده است.
دکتر فداکار روزی که بعنوان استاندار انتخاب شد، اولویتشان را جنوب کرمان اعلام کردند اما در چینش نیروها و مدیران در حوزه ستادی استانداری هیچ سهمی را برای نیروهای جنوب کرمان (پنج گنج) در نظر نگرفتند و همان نیروهایی که در دوره استانداری زینی وند هم به استانداری رفته بودند را کنار گذاشتند که نشان دهند تا چه اندازه جنوب کرمان و مردم جنوب در اولویت هستند!
متاسفانه بی مهری نسبت به نیروهای پنج گنج از سوی استانداران و‌ مدیران کل در مرکز استان همیشه باعث شده حقوق مردم در مناطق جنوبی کرمان آنطور که باید احقاق نشود.چطور می شود که از دهها اداره کل و معاونت در ستاد استانداری و ادارات کل، نیروهای پنج گنج هیچ سهمی را نداشته باشند درحالی که بیشترین وسعت و جمعیت در این مناطق استان ساکنند و همین بی مهری و عدم اطمینان به نیروهای پنج شهرستان جنوبی یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی و محرومیت این مناطق نسبت به شمال و مرکز استان است .
بنظر می رسد وزارت کشور و شخص وزیر و نمایندگان مردم در مجلس باید به این موضوع ورود کنند و از استاندار کرمان سوال کنند که چطور ممکن است در پهناورترین بخش استان کرمان یک نفر هم نتوانسته نظر آن جناب را جلب نماید که بعنوان یک مدیر کل یا معاونت در حوزه ستادی استانداری فعالیت نماید؟
مردمی بودن و عدالت محوری از شعارهای اصلی دولت است اما این بی مهری به جوانان پنج شهرستان جنوبی از سوی استاندار کرمان عین بی عدالتیست .
انتظار ما از استاندار کرمان این بود که نیروهای توانمند پنج شهرستان را رشد دهند و از ایشان علاوه بر حوزه ستادی استانداری در سایر ادارات کل هم استفاده کنند نه اینکه همین مدیر حاضر که از قضا از توانمندترین مدیران استانداری کرمان نیز بشمار می روند را کنار بگذارند.
منتظر تغییر نظر استاندار کرمان در تغییر مدیرکل دفتر روستایی می مانیم تا ایشان عدالت حداقلی را در چینش نیروها در حوزه ستادی استانداری کرمان رعایت کرده باشند.
ائمه جمعه پنج گنج از تریبونهای نماز جمعه و شکرالهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی باید در صحن علنی مجلس از حقوق نیروهای حوزه انتخابیه اش دفاع کنند که وزرا، استانداران و مدیران کل به این راحتی مدیران توانمندمان را که با سختی به این مناصب رسیده اند کنار نگذارند .
اگر در زمان کنار گذاشتن ایوب فلاحی از دفتر سیاسی استانداری منفعلانه عمل نشده بود، اطمینان داشته باشید الان استاندار صحبت از تغییر دکتر خانه گیر تنها مدیر پنج گنجی استانداری نمی کرد البته نوک پیکان حملات را نباید فقط به سمت شکرالهی گرفت که اگر شکرالهی پشتوانه مردمی اش را از دست دهد قطعا منطقه متضرر خواهد شد .
در این موضوع همه باید در کنار هم و در کنار شکرالهی باشیم . فعلا زمان مناسبی برای تسویه حسابهای سیاسی نیست و البته انتظارات از نماینده بیشتر است.
هرچند تغییرات در هر زمانی رخ می دهد و حق مدیر دستگاه است، اما اینکه تحمل یک نفر از مدیران پنج شهرستان جنوبی در استانداری وجود ندارد، قابل درک نیست.

جبار زارعی

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید