آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۹:۴۸ ب.ظ

شناسایی یک‌ مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به رودبار جنوب

به گزارش پایگاه خبری توار . مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبارجنوب گفت: یک‌ مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش روابط‌عمومی شبکه‌بهداشت، دکتر احسان باقری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبارجنوب صبح امروز از شناسایی یک‌ مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به شهرستان خبر داد و اظهار کرد: به محض شناسایی مورد مالاریا، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان با حضور در محل زندگی بیمار، ضمن آموزش‌های لازم و نمونه گرفتن از اعضای خانواده بیمار، نحوه استفاده از پشه‌بند و مزایای استفاده از آن را آموزش دادند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت همکاری دهیاران و شوراهای شهر و روستا در زمینه بیماریابی و پیشگیری از همه‌گیری بیماری‌های واگیر، افزود: با توجه به شناسایی یک مورد جدید مثبت مالاریا در شهرستان رودبار جنوب، از دهیاران، شوراها و عموم مردم تقاضا داریم حضور اتباع خارجی جدیدالورود در محل زندگی خود را به منظور شناسایی و اقدامات به موقع درمانی جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار (وبا، مالاریاو سایر بیماری‌های واگیر) به نزدیکترین خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مرکز خدمات جامع سلامت جهت بررسی، اطلاع دهند

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید