آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۹:۴۸ ب.ظ

مسئول مرگ اين انسانها در جاده تك بانده منوجان تا رودان كدام نهاد است

اگر اين آمار تلفات انساني در هر كجاي جهان يا كشور رخ ميداد حداقل دو سه مدير رده بالا بايد بركنار و حتي با ايشان برخورد قضايي صورت مي گرفت.
به آمار زير توجه كنيد ؛
بخشي از آمارهاي سوانح رانندگي در محور كهنوج _منوجان رودان
سانحه تيرماه ١٤٠٢ (پنج كشته)
سانحه تيرماه ١٤٠٢( ٦ مصدوم )
سانحه فروردين ٤٠٢ (٣ كشته )
سانحه آبان ٤٠١( ١ فوتي )
سانحه ديماه ٤٠١ ( ٦ كشته)، بعد از تونل
سانحه مهر ٤٠١، (٩ مصدوم )
سانحه اسفند ١٤٠٠ (٩ مصدوم)
سانحه اسفند ١٤٠٠ (١ كشته)
سانحه اسفند ١٤٠٠ (٣ كشته ،٩ مصدوم)
سانحه ٢ديماه ١٤٠٠ (يك كشته )
به گزارش پايگاه خبري توار، در طي ١٥ ماه گذشته بر اساس آماري كه فقط خبر آن به رسانه هاي محلي رسيده و توسط اين رسانه ها منتشر شده ٢٠ تن كشته و بيش از ٣٥ مصدوم در محور تك بانده كهنوج _منوجان_رودان (٤٤ كيلومتر تك بانده ) ثبت گرديده است كه اگر آمار رسمي توسط اورژانس يا پزشكي قانوني منتشر شود احتمالا افزايش بسيار بيشتري نيز خواهد داشت .
اكثر تصادفات در اين محور به صورت رخ به رخ و بعلت جاده‌های یک بانده به وقوع پیوسته است.
اين اعداد، همه انسانهايي بوده اند كه سرشار از زندگي بوده اند ، پدرها ،مادرها و بچه هاي جوان و نوجوان كه در انتظارشان بوده اند و اين انتظار ابدي شده است ، كه خلأ هريك، خانواده اي را از هم پاشيده است .
به گفته مسئولان فراجا، «نقاط حادثه‌خیر»و ناایمن بودن «خودروها» دو دلیل اصلی است که هنگام تصادفات، منجر به فوت سرنشینان خودرو می‌شود.
اما اگر كار تكميل اين جاده سرعت بيشتري داشت و به اين كندي پيش نمي رفت، آمار تلفات انساني به طرز چشمگيري كاهش مي يافت .
اگر اين آمار تلفات انساني در هر كجاي جهان يا كشور رخ ميداد حداقل دو سه مدير رده بالا بايد بركنار و حتي با ايشان برخورد قضايي صورت مي گرفت .
علت كندي اجراي اين پروژه در حالي كه اكثر طول اين مسير مسطح است و بخش اعظم آن تقريبا ٣٥ كيلومتر در حوزه شهرستان منوجان و جنوب كرمان است مشخص نيست! فقط قبل از تونل و در محدوده استان هرمزگان حدود ٨ كيلومتر منطقه كوهستانيست كه كار به كندي پيش مي رود اما در بقيه مسير مشكلات چنداني وجود ندارد .
اما معمولا استفاده از پيمانكاران فشل، ضعيف و نيز عدم نظارت مديران دولتي در سطح شهرستان و استان و عدم مطالبه مديران براي تامين به موقع بودجه براي اجراي طرحها از دلايل اصلي كندي اجراي اين پروژه است .
اين انتظار از استاندار كرمان، اداره كل راه و شهرسازي جنوب كرمان و مديران شهرستان منوجان اينست نسبت به پيگيري تامين بودجه و اجراي سريعتر پروژه همت نمايند .
دستگاه هاي نظارتي بويژه سازمان بازرسي و دستگاه قضايي نيز موضوع را بررسي نمايند و در صورت قصور و ترك فعل احتمالي با افراد و دستگاههايي كه ترك وظايفشان، مرگ و مصدوميت دهها تن را سبب شده اند برخورد نمايند .

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید