آخرین بروزرسانی سایت : ۲۸ / اردیبهشت / ۰۳ | ۹:۴۸ ب.ظ

واکسیناسیون دانش آموزان با اولویت بیماران زمینه ای انجام می شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش:
واکسیناسیون دانش‌آموزان با اولویت بیماران زمینه‌ای انجام می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: «تمهیداتی برای واکسیناسیون دانش‌آموزان علیه کرونا صورت گرفته است. در این برنامه دانش‌آموزان پرخطر و دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای در اولویت واکسیناسیون قرار دارند».

علیرضا کاظمی ۲۲ شهریورماه در حاشیه‌ی سومین اجلاسیه‌ی کنگره‌ی سیزدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در جمع خبرنگاران بیان کرد: «مکاتباتی در زمینه‌ی واکسیناسیون دانش‌آموزان صورت گرفته است و امیدوارم زودتر شرایط واکسیناسیون فراهم شود».

وی گفت: «آغاز سال تحصیلی از ابتدای مهر و بازگشایی مدارس به تدریج انجام می‌شود».

کاظمی اظهار کرد: «مکاتبه‌ای در حال انجام است مبنی بر اینکه تا یکی دو ماه آینده واکسیناسیون دانش‌آموزان پرخطر انجام شود».

وی درباره‌ی واکسیناسیون معلمان نیز گفت: «دُز اول واکسیناسیون معلمان تا ٩٠ درصد انجام شده است و دُز دوم هم ۶٠ درصد معلمان تا پایان شهریور محقق می‌شود».

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره‌ی آمار بازماندگان از تحصیل برای سال تحصیلی جدید، افزود: «بر اساس سنجش سلامت نوآموزان، بیش از ۹۰ درصد پایه اول ثبت‌نام شده‌اند و احتمالا این تعداد افزایش هم می‌یابد».

وی توضیح داد: «به طور میانگین ٩۴ درصد در دوره‌ی ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین بیش از ٩٠ درصد هم در همه‌ی پایه‌ها نام‌نویسی داشته‌اند».

کاظمی خاطرنشان کرد: «آمار بازماندگان از تحصیل سال گذشته ٢١٠ هزار نفر بود که از این تعداد، ۴٠ هزار دانش‌آموز شناسایی و جذب شدند».

وی اظهار کرد: «بازگشایی مدارس در ١٧ برنامه تعریف شده است. همچنین در کنار شبکه شاد، ساماندهی نیروی انسانی، مدرسه تلویزیونی و تدوین الگوی بازگشایی در دستور کار است که تکلیف مدیران مدرسه را درباره‌ی نحوه‌ی حضور مشخص می کند و طی یکی دو روز آینده ابلاغ می‌شود».

کاظمی درباره‌ی مدت زمان کلاس‌ها در شبکه‌ی شاد هم اعلام کرد که الگویی برای ساعت تدریس در نظر گرفتیم که در چند روز آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا ایمیل خود را وارد کنید
لطفا متن دیدگاه خود را وارد کنید